Dzienny rozkład dnia w naszym przedszkolu
Przedszkole jest czynne od poniedziałku do piątku w godzinach
6.30 – 18.00
6.30 – 18.00
6.30 – 8.00 Wszystkie dzieci przebywają w jednej sali dyżurnej, gdzie bawią się, układają puzzle, klocki, kolorują czekając na swoje wychowawczynie, które zabierają je do właściwych sal.
8.00 –8.45 Nauczycielki organizują zabawy sprawnościowe, ruchowe ze śpiewem oraz ćwiczenia gimnastyczne. Doskonalą pamięć odtwórczą podczas utrwalania poznanych wierszy, piosenek, zabaw. Prowadzona jest również praca indywidualna z dzieckiem – uzupełnianie i utrwalanie treści programowych.
8.45 – 9.00 W tym czasie dzieci przygotowują się do śniadania. Ważnym elementem przed posiłkiem jest wyrabianie nawyków higieniczno – kulturalnych związanych z właściwym zachowaniem się przy stole.
9.00 – 9.30 Śniadanie
9.30 – 11.00 Zajęcia kierowane wymagające od dzieci wzmożonej uwagi, zachęcające do mówienia, komunikowania i poprawnego wysławiania się, rozwijające sprawność ruchową oraz twórczość i aktywność poprzez kontakt z literaturą, muzyką, sztuką, przyrodą. Organizowane są zajęcia manipulacyjno – graficzne, ćwiczenia zmysłowe i ruchowe. W godzinach przedpołudniowych obywają się również zajęcia z rytmiki, języka angielskiego, zajęcia taneczno - ruchowe oraz religii – (w grupie 6 latków).
11.00 – 11.45 W zależności od warunków atmosferycznych prowadzone są zabawy ruchowe na świeżym powietrzu, spacery, wycieczki lub zabawy w salach.
11.45 – 12.00 Wyrabianie nawyków higieniczno – kulturalnych związanych przygotowanie do obiadu, jak również ze spożywaniem obiadu.
12.00 – 12.45 Obiad
12.45–14.00 Różnorodne formy relaksu w celu wyciszenia organizmu i dostarczenie możliwości obcowania z „ciszą” lub muzyką relaksacyjną. Słuchanie bajek. Praca indywidualna nauczyciela z dzieckiem. Zajęcia niekierowane, zabawy twórcze rozwijające aktywność dzieci oraz zajęcia dodatkowe.
14.00 –14.30 Podwieczorek
14.00 –14.30 Podwieczorek
14.30 – 18.00 Gry i zabawy stolikowe, zabawy manipulacyjno – konstrukcyjne wybierane przez dzieci. Zachęcanie dzieci do eksperymentowania i doświadczenia w celu budowy swojej osobowości i rozwijania swoich możliwości i zainteresowań. Zabawy dowolne na placu przedszkolnym
(w zależności od warunków atmosferycznych).
Trzy razy w tygodniu, we wszystkich grupach wiekowych odbywają się MONTESSORIAŃSKIE RANKI LUB POPOŁUDNIA.
(w zależności od warunków atmosferycznych).
Trzy razy w tygodniu, we wszystkich grupach wiekowych odbywają się MONTESSORIAŃSKIE RANKI LUB POPOŁUDNIA.